Ne pas savoir où est la source
Liefde is
niet te weten
waar de bron is
van de wolken
Onkruid groeit tijdens het kussen tussen
de zwijgende ramen van glurende buren
Verveling vervelt de verf
van opengetrapte deuren
In een wazig transparante nachtjapon
dwaalt zij als spook tussen heden en verleden
De rivier kronkelt door haar verlaten aders
Gestorven is de herdenking aan een vaderbestaan
Met moeder in de modderschoenen
is het vrij moeilijk om te gaan,
laat staan om door de lucht te reizen,
om de gaten op te vullen van het trage wandelen
Naast de stroom getuigt het kijken
van de uitputtingsslag van wenend water
Elke dag opnieuw schrijft zij haar naam
in het dagboek van onwetend hemelbederf
In gebrek aan bescherming zet zij haar wintertanden,
de afdruk van afwezigheid op een huid van goud
In het woud der eenzaamheid sterven wankelende radiators
met dezelfde eenvoud als witte eenhoorns in 't kwadraat
Als zij slapen gaat droomt zij tussen wolken
terwijl ik droom van wolken dromend in een vaas
waar water was is nu de vastheid
van het onbestaande op de lippen van lispelende verbeelding
lijdend aan de waan van een leven in lieve luwte
Heel zorgvuldig kies ik roer-mij-niet engeltjesbehang
voor de lege kinderkamer in het kwetsbare hart
en noem de ruimte rond geruilde ogen
"la guerre ne peut pas tout détruire
mais on souffre tous et pour toujours du mal d'amour"
Guido Vermeulen
15-16 september 2010
New poem in Dutch but with a French title
poems, some rants and art work from the dispatcher of signs and stones and editor of FRIOUR magazine
Zoeken in deze blog
Guido Vermeulen's mail art envelopes are like worlds into themselves and at the same time they are part of the much larger whole.
Thank you for the TALISMAN painting on the envelope. It is real cool and creepy at the same time. I haven’t seen a piece of abstract capture such as pain and emotion so well since I visited the museum of art in Toledo. Bravo!
(a comment by NANCY BELL SCOTT, USA, on the IUOMA network)
Guido's paintings are like finding images in the clouds
(a comment by Kathleen D. Johnson, USA, on IUOMA)
(a comment by Kathleen D. Johnson, USA, on IUOMA)
Guido does not paint monsters but spirits and ghosts, full of love, tenderness and compassion
(LIZA LEYLA during a conversation, Belgium)
His ability to express emotions through painting is a beautiful gift. Allowing oneself to feel sadness is the most direct route through grief. His paintings feel peaceful and kind.
(STEPHEN WALKER, USA)
My life is shifting... Your work is intangible, ethereal, cosmically rewarding. i eat it up & savor it like a great sandwich! It made my day!
(Lisa PEREZ, USA, on IUOMA)
(Sarah Jo Pender, USA, from the Indiana Women’s Prison)
I suppose you could characterize Guido's painting style as expressionist. I know he is very interested in dreams as a source for art and poetry, and these particular chapter pages seem like shadowy dream corridors filled with shifting images and scenes. The Michaux quotes work as a counterpoint, Guido's art is taking over when the limits of language have been reached.
(De Villo Sloan, USA, on my tribute pages to Henri Michaux, see LAMUSAR blog)
Guido’s art expressions are always poems and they show us the reality of our real faces and souls (Mariana Serban, Romania)
His titles have both inspired and educated me (Alicia Starr, USA)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten