Zoeken in deze blog

Wordt geladen...
Guido Vermeulen's mail art envelopes are like worlds into themselves and at the same time they are part of the much larger whole.

(a comment by NANCY BELL SCOTT, USA, on the IUOMA network)

Guido's paintings are like finding images in the clouds
(a comment by Kathleen D. Johnson, USA, on IUOMA)

Guido does not paint monsters but spirits and ghosts, full of love, tenderness and compassion
(LIZA LEYLA during a conversation, Belgium)

His ability to express emotions through painting is a beautiful gift. Allowing oneself to feel sadness is the most direct route through grief. His paintings feel peaceful and kind.

(STEPHEN WALKER, USA)


My life is shifting... Your work is intangible, ethereal, cosmically rewarding. i eat it up & savor it like a great sandwich! It made my day!
(Lisa PEREZ, USA, on IUOMA)

Thank you for the TALISMAN painting on the envelope. It is real cool and creepy at the same time. I haven’t seen a piece of abstract capture such as pain and emotion so well since I visited the museum of art in Toledo. Bravo!
(Sarah Jo Pender, USA, from the Indiana Women’s Prison)

I suppose you could characterize Guido's painting style as expressionist. I know he is very interested in dreams as a source for art and poetry, and these particular chapter pages seem like shadowy dream corridors filled with shifting images and scenes. The Michaux quotes work as a counterpoint, Guido's art is taking over when the limits of language have been reached.
(De Villo Sloan, USA, on my tribute pages to Henri Michaux, see LAMUSAR blog)

Guido’s art expressions are always poems and they show us the reality of our real faces and souls (Mariana Serban, Romania)

His titles have both inspired and educated me (Alicia Starr, USA)

dinsdag 11 maart 2014

C'est la ....

La lutte finale

Wanneer mijn beperkt legitiem bestaan
niet langer gebaseerd zal zijn
op herkenning of identificatie
maar zal worstelen in de wortels
van een confronterende empathie,
wat veel gevaarlijker is want
vele tegenstellingen overstijgend
zoals aarde en lucht bijvoorbeeld
of staat en revolutie,
dan pas …

Ik verloor mijn draad, helaas, Ariadne...

Zijn mensdieren en diermensen elementen
op een wanordelijke tabel van oude fabels?

Kan ik slapen met mijn ingebeelde vijand
als zij de broodnodige borsten en tepels heeft
om mij smachtend stomend te verleiden,
is deze verleiding een bevrijding of verknechting
als wij het heelal doen beven via ons middenrif,
zijn wij ontwordende koraalduikers in de diepte
van wederzijdse navels, bijten wij strengen door,
doen aldus de woorden slapen in de wonde van vroege beelden?

Wanneer is een vraag met enig eergevoel
maar lost het vraagstuk van de tijd niet op.

Wij stellen de ervaring van stelende adem uit,
heel even want als dat te lang duurt
breekt het leven in de milde onderbuik
tot wat volgen zal intens naderen kan,
zonder enige mogelijkheid tot ommekeer
of herstel van de cellen die wij menen te kennen
onder de naam van «sterrenstof».

Wanneer is het antwoord op wanneer.


GV
Maart 2014
Pub New Benfica



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen