Zoeken in deze blog

Guido Vermeulen's mail art envelopes are like worlds into themselves and at the same time they are part of the much larger whole.

(a comment by NANCY BELL SCOTT, USA, on the IUOMA network)

Guido's paintings are like finding images in the clouds
(a comment by Kathleen D. Johnson, USA, on IUOMA)

Guido does not paint monsters but spirits and ghosts, full of love, tenderness and compassion
(LIZA LEYLA during a conversation, Belgium)

His ability to express emotions through painting is a beautiful gift. Allowing oneself to feel sadness is the most direct route through grief. His paintings feel peaceful and kind.

(STEPHEN WALKER, USA)


My life is shifting... Your work is intangible, ethereal, cosmically rewarding. i eat it up & savor it like a great sandwich! It made my day!
(Lisa PEREZ, USA, on IUOMA)

Thank you for the TALISMAN painting on the envelope. It is real cool and creepy at the same time. I haven’t seen a piece of abstract capture such as pain and emotion so well since I visited the museum of art in Toledo. Bravo!
(Sarah Jo Pender, USA, from the Indiana Women’s Prison)

I suppose you could characterize Guido's painting style as expressionist. I know he is very interested in dreams as a source for art and poetry, and these particular chapter pages seem like shadowy dream corridors filled with shifting images and scenes. The Michaux quotes work as a counterpoint, Guido's art is taking over when the limits of language have been reached.
(De Villo Sloan, USA, on my tribute pages to Henri Michaux, see LAMUSAR blog)

Guido’s art expressions are always poems and they show us the reality of our real faces and souls (Mariana Serban, Romania)

His titles have both inspired and educated me (Alicia Starr, USA)

woensdag 24 november 2010

DON'T LOOK BACK IN ANGER!



Intervention on a mail art envelope, part of the serial "conversations with Ann V".
Linked with this painting is a new poem in Dutch, a kind of darker sequel to the yellow train poem I published earlier. Explaining this would be a betrayal, so I shall not do this because after all we shall overcome!
I mailed the envelope to Ted and Lavona Sherarts. Lavona helped me with some of my own abuse problems, so it's a logical choice for me.

Don't look back

Uit haar meisjesmond kwam een volwassen trein gereden
op het dagelijkse ritme van "ik breng je ontbijt aan bed".
De locomotief werd aangedreven door aardbeien en sjokola,
opgestookte brieven, in de steek gelaten gedichten en liedjes
gemaakt van gelatineblaadjes en opgeklopte room, zoals:
"Het hart is ofwel een achterlijke ofwel een adellijke spier.
Het hart woont in de regenwolken
op een onbewoond eiland
met een verlaten rangeerstation."

De weerhaakjes schuilen niet in de schoen
maar in die halve lach op uitgestelde krukken.
Haar jurk kleurt rood door lome onbeslistheid.
Ik word kameleon, een kiwi in het hoge gras.
Hij verkoopt per opbod doodgeschoten dieren als ode aan zijn roversnatuur.

Oh, don't look back in anger.
Laat dat aan mij over.
Ik zal wel een Uzi lenen en knal dan
je moeders fiets aan stukken.
Het wapen zal ik dumpen in de Dijle,
vervolgens de resten fiets begraven als ontvelde navelstreng.

Het kind ontsnapt hierdoor ternauwernood aan dood.
Ik ontsnap niet langer aan de zurige nachtschade van haar borsten.
Wij liepen levens mis geboren in een verkeerd tijdsgewricht.
Geen kiné kan dat verhelpen, enkel een treinreis van hier naar
de onvruchtbare aantrekkingskracht van de verborgen maan,
enkel een treinreis naar de horizon van haar zalig
bevochten en ontvoogd vrouwenbestaan.

& met haar haren vlecht ik een ladder tegen haat
in de vergankelijkheid van sneeuw als biotoop
op de tonen van verspild water
naar een snelgroeiend gemis
& het sluipend vermoeden van een harmonieus getal
als 44.



Guido Vermeulen
November 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten