Zoeken in deze blog

Guido Vermeulen's mail art envelopes are like worlds into themselves and at the same time they are part of the much larger whole.

(a comment by NANCY BELL SCOTT, USA, on the IUOMA network)

Guido's paintings are like finding images in the clouds
(a comment by Kathleen D. Johnson, USA, on IUOMA)

Guido does not paint monsters but spirits and ghosts, full of love, tenderness and compassion
(LIZA LEYLA during a conversation, Belgium)

His ability to express emotions through painting is a beautiful gift. Allowing oneself to feel sadness is the most direct route through grief. His paintings feel peaceful and kind.

(STEPHEN WALKER, USA)


My life is shifting... Your work is intangible, ethereal, cosmically rewarding. i eat it up & savor it like a great sandwich! It made my day!
(Lisa PEREZ, USA, on IUOMA)

Thank you for the TALISMAN painting on the envelope. It is real cool and creepy at the same time. I haven’t seen a piece of abstract capture such as pain and emotion so well since I visited the museum of art in Toledo. Bravo!
(Sarah Jo Pender, USA, from the Indiana Women’s Prison)

I suppose you could characterize Guido's painting style as expressionist. I know he is very interested in dreams as a source for art and poetry, and these particular chapter pages seem like shadowy dream corridors filled with shifting images and scenes. The Michaux quotes work as a counterpoint, Guido's art is taking over when the limits of language have been reached.
(De Villo Sloan, USA, on my tribute pages to Henri Michaux, see LAMUSAR blog)

Guido’s art expressions are always poems and they show us the reality of our real faces and souls (Mariana Serban, Romania)

His titles have both inspired and educated me (Alicia Starr, USA)

woensdag 6 april 2011

Beste Harlekijn, momenteel leven wij op de breuklijnen van meerdere beschavingen



Intervention on a large mail art envelope, mailed to Piet Franzen, Sidac Studio in The Netherlands, accompanied by a short letter in Dutch:

Brussel, 6 april 2011

Beste Piet,

Mijn gewaardeerde dank voor het mooie boekje voor "the book of Ann".
Ik heb me wat "laten gaan" op deze envelop.
Hem eerst nat gemaakt, inkt op gegoten, weggespoeld, zien welke schaduwen er overbleven, die geaccentueerd, dan houtlijm erover gekwakt, uitgesmeerd, wat kleur toegevoegd, laten drogen en er opnieuw op geschilderd met inkt, aquarel en een beetje acryl.
Sommigen vinden dit vreselijk (het verklappen of tonen van de interne keuken van de schilder: Moi, je m'en fous royalement! Ik ben solidair met prins Laurent, voilà!

Moest Wilders een verstandig man zijn (wat een hopeloze veronderstelling van een zetpil) mag je "Harlekijn" doorsturen naar hem.
Helaas, hij zou de tekst nog beamen ook, vrees ik, zonder besef van ironie en maatschappelijke implicaties.

Actie, reactie indeed

Guido


PS
De titel verwijst een beetje cryptisch naar een historisch werk van Jan Romein "Op het breukvlak van 2 eeuwen" (een kapitaal werk over "1900", hij legt onder andere het heersende antisemitisme bloot; het nieuwe boek van Eco situeert zich ook in dat tijdskader en men beschuldigt hem nu van antisemitisme terwijl hij toch enkel die tijdsgeest in kaart brengt, de critici hebben blijkbaar al even veel verstand als Wilders of Dewever wat mij betreft, oh ja, die is ook een historicus, zo beweert hij toch…).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten