
Intervention on a large mail art envelope, mailed to Piet Franzen, Sidac Studio in The Netherlands, accompanied by a short letter in Dutch:
Brussel, 6 april 2011
Beste Piet,
Mijn gewaardeerde dank voor het mooie boekje voor "the book of Ann".
Ik heb me wat "laten gaan" op deze envelop.
Hem eerst nat gemaakt, inkt op gegoten, weggespoeld, zien welke schaduwen er overbleven, die geaccentueerd, dan houtlijm erover gekwakt, uitgesmeerd, wat kleur toegevoegd, laten drogen en er opnieuw op geschilderd met inkt, aquarel en een beetje acryl.
Sommigen vinden dit vreselijk (het verklappen of tonen van de interne keuken van de schilder: Moi, je m'en fous royalement! Ik ben solidair met prins Laurent, voilà!
Moest Wilders een verstandig man zijn (wat een hopeloze veronderstelling van een zetpil) mag je "Harlekijn" doorsturen naar hem.
Helaas, hij zou de tekst nog beamen ook, vrees ik, zonder besef van ironie en maatschappelijke implicaties.
Actie, reactie indeed
Guido
PS
De titel verwijst een beetje cryptisch naar een historisch werk van Jan Romein "Op het breukvlak van 2 eeuwen" (een kapitaal werk over "1900", hij legt onder andere het heersende antisemitisme bloot; het nieuwe boek van Eco situeert zich ook in dat tijdskader en men beschuldigt hem nu van antisemitisme terwijl hij toch enkel die tijdsgeest in kaart brengt, de critici hebben blijkbaar al even veel verstand als Wilders of Dewever wat mij betreft, oh ja, die is ook een historicus, zo beweert hij toch…).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten